Dünya

Türkiye İle Suudi Arabistan Arasında Ticaretin Kolaylaştırılmasına Yönelik Ortak Adım

28 Haziran 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.

Türkiye ile Suudi Arabistan, ticaretin daha hızlı ve etkin yürütülmesi amacıyla önemli bir iş birliğine imza attı. Brüksel’de düzenlenen Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi toplantısı kapsamında iki ülke arasında “Ortak Eylem Planı” hayata geçirildi.

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak’ın katıldığı toplantıda, 187 ülkenin gümrük idaresi temsilcileri bir araya geldi. Oturumlarda küresel ticaretin geleceği, dijitalleşme, yapay zeka uygulamaları, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi konular ele alındı.

Toplantı çerçevesinde Uçarmak, Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami ile ikili bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede, kara yolu transit taşımacılığı, tır sisteminin daha etkin kullanılması ve bölgesel ticaretin geliştirilmesi konularında fikir alışverişi yapıldı.

İki ülke arasında imzalanan Ortak Eylem Planı’nın, yetkilendirilmiş yükümlü programlarının karşılıklı tanınmasına yönelik süreci hızlandırması hedefleniyor. Bu adımın, Türkiye ile Körfez ülkeleri arasındaki ticari ilişkileri güçlendirmesi bekleniyor.

Toplantı kapsamında ayrıca Bakan Yardımcısı Uçarmak’ın Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan ve birçok ülkenin gümrük yetkilileriyle de ikili görüşmeler gerçekleştirdiği bildirildi.