Bilim

Trabzon’da “Araştırmacı Gençler Kongresi” Tamamlandı: 68 Bildiri Sunuldu, Öğrenciler Ödüllendirildi

19 Haziran 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.

Trabzon İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda düzenlenen “Araştırmacı Gençler Kongresi”, eğitim ve akademi dünyasını aynı çatı altında buluşturarak başarıyla tamamlandı. Etkinlik, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında “Köklerden Geleceğe Yetkin ve Erdemli Gençlik” vizyonuyla gerçekleştirildi.

Kongreye Millî Eğitim Akademisi Başkanı Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı da katılırken, bilimsel çalışmalar öğretmenler, öğrenciler ve akademisyenlerin ortak katkısıyla sunuldu. Organizasyon kapsamında 58 öğretmen ve 183 öğrencinin hazırladığı toplam 68 bildiri katılımcılara aktarıldı. Ayrıca 22 akademisyen, değerlendirme ve oturum süreçlerinde görev alarak bilimsel çalışmalara katkı sağladı.

Etkinlik sonunda düzenlenen ödül töreninde başarılı proje ve okullar ödüllendirildi. Araklı Bilim ve Sanat Merkezi “En İyi Sözlü Bildiri”, Akçaabat Anadolu Lisesi “En İyi Poster Bildiri”, Vakfıkebir Bilim ve Sanat Merkezi “Sosyal Etki Özel Ödülü” ve Mahmut Celaleddin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi “Yenilikçi Fikir Özel Ödülü” almaya hak kazandı.

Yetkililer, kongrenin gençlerin araştırma kültürünü geliştirmesi ve bilimsel üretime teşvik edilmesi açısından önemli bir adım olduğunu vurguladı. İlk kez düzenlenen etkinliğin önümüzdeki yıllarda daha geniş katılımla devam etmesi hedefleniyor.