Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim öğretim yılı Haziran dönemi mesleki çalışma programına ilişkin detayları açıkladı. Buna göre öğretmenlerin sene sonu seminerleri bu yıl da yüz yüze yapılmayacak, çalışmalar Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden çevrim içi olarak yürütülecek.
Açıklanan takvime göre seminer süreci 29-30 Haziran tarihlerinde başlayacak ve öğretmenler “Dijital Çağ ve Aile” temalı eğitim videolarını ÖBA üzerinden izleyecek. Mesleki çalışmaların tamamlanması için son tarih ise 5 Temmuz saat 23.59 olarak belirlendi.
Öğretmenlerin en çok merak ettiği konulardan biri olan ek ders ücreti de netleşti. Buna göre seminer videolarını eksiksiz tamamlayan öğretmenlere 15 saatlik ek ders ücreti ödenecek. Bu ödeme, sistem tarafından otomatik olarak Ek Ücret Modülü üzerinden hesaplanacak ve bordroya yansıtılacak.
Ödemelerin Temmuz ayı ek dersleriyle birlikte Ağustos başında yapılması bekleniyor. Ancak Bakanlık tarafından yapılabilecek ek düzenlemelerle ödeme tarihinin daha erken bir zamana çekilme ihtimali de bulunuyor.
ÖBA üzerinden yürütülecek süreçte öğretmenlerin içerikleri belirtilen süre içinde tamamlaması büyük önem taşıyor. 5 Temmuz’a kadar tamamlanmayan seminerlerin ek ders ödemesinde sorun oluşturabileceği ifade ediliyor.
Yeni uygulama, öğretmenlere zaman ve mekân açısından esneklik sağlarken aynı zamanda mesleki gelişim sürecinin de dijital ortamda devam etmesini amaçlıyor.