Politika

Erdoğan Pezeşkiyan Görüşmesi Müzakerelerde Sabotaj Uyarısı Ve Bölgesel Barış Vurgusu

22 Haziran 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede iki ülke ilişkilerinin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler kapsamlı şekilde ele alındı. Ankara ile Tahran arasında ekonomik, ticari ve enerji alanlarındaki işbirliğinin güçlendirilmesi gerektiği vurgulandı. Erdoğan, İran ile ABD arasında sağlanan son mutabakatın memnuniyet verici olduğunu belirterek, sürecin kalıcı barışa evrilmesinin önemine dikkat çekti. Türkiye’nin bu süreçte yapıcı rol üstlenmeye ve diplomatik girişimlere destek vermeye hazır olduğu ifade edildi. 


Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, devam eden müzakere süreçlerini sekteye uğratmak isteyen aktörlere karşı dikkatli olunması gerektiğini söyledi. Bölgesel istikrarın korunmasının hem Türkiye hem de İran için kritik olduğu mesajı verildi. Liderler, Orta Doğu’da gerilimin azaltılması ve işbirliği mekanizmalarının geliştirilmesi konusunda görüş alışverişinde bulundu. Türkiye’nin, bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmayı sürdüreceği ve bu yönde aktif diplomasi yürüteceği de kaydedildi. Görüşme, karşılıklı anlayış ve işbirliği mesajlarıyla tamamlandı. İki lider, enerji arz güvenliği, bölgesel ticaretin artırılması ve ulaştırma koridorlarının etkin kullanımı gibi başlıkları da değerlendirdi. Ayrıca insani krizlerin azaltılması ve diplomatik kanalların açık tutulmasının önemi üzerinde duruldu. Taraflar, mevcut temasların sürdürülmesi konusunda mutabık kaldı ve ilerleyen dönemde üst düzey ziyaretlerin gündeme gelebileceğini ifade etti. Bu çerçevede karşılıklı güvenin artırılması hedeflendi. Uzun vadeli istikrar için çalışmalar sürecek ifade edildi ayrıca vurgulandı denildi tekrar.